Utazás alkalmával lényeges kérdés a megfelelő szállás megtalálása. A színvonal és árbeli elvárások mellett az is szerepet játszik a turizmus résztvevőinek döntésében, milyen egyéb szolgáltatásokat vehetnek igénybe egy-egy szálláshely kiválasztásakor.
Általános tendencia napjainkban, hogy a szabadidő eltöltése az élményorientáltság irányába tolódik. A passzív pihenést a nem anyagi természetű életértékek felfedezése váltja fel. Mindennek új kereteket teremthet a 2011-ben bevezetésre került Széchenyi Pihenő Kártya. Elődje, a szintén béren kívüli juttatások között szereplő üdülési csekk volt, mely azonban a SZÉP – kártyához mérten más jellemzőkkel bírt. Az új lehetőség kapcsán a munkavállaló az üdülési csekk papír alapú megjelenési formájától eltérően plasztikkártya használatával veheti igénybe a korábbi lehetőségnél jóval szűkebbre szabott, a szállás használatához kötött szolgáltatások körét.enyi Pihenő kártyával!
Lényeges különbség, hogy míg az üdülési csekket szálláshely igénybevételén kívül számos más szolgáltatásra felhasználhatta annak tulajdonosa, a Széchenyi Pihenő Kártya esetében mindezeket kizárólag szálláshely igénybevételével együtt fizetheti csak az új plasztikkártyával. Míg korábban belépőkre, rendezvényeken való részvételre, utazásra, étteremlátogatásra, wellness szolgáltatásokra is költhette a munkavállaló e juttatást, az újonnan kiépült rendszerben mindezeket csupán akkor veheti igénybe a kártya terhére, ha a szolgáltatásokhoz szállást is foglal adott helyen.
Bár a lehetőség a munkaadóknak adózási szempontokból, a programban részt vevő szolgáltatóknak pedig a magasabb bevétel és a teljesebb kihasználtság miatt kedvezőnek bizonyul, nyilvánvaló hátrányokkal is rendelkezik a Széchenyi Pihenő Kártya rendszere.