0

Egyre népszerűbb az elektronikus számlafizetés

Egyre népszerűbb az elektronikus számlafizetés

A közüzemi számlafizetők körében egyre nagyobb népszerűségnek örved az elektronikus befizetés. A frissen készült felmérések szerint az átlagos ügyfél két szolgáltatótól is elektronikus formában kéri az aktuális befizetnivaló számlát, és a felhasználók harmada pedig akár három, vagy még több cégtől is ilyen formában kéri a számláját.

Az ország egyik legnagyobb elektronikus számlakezelő rendszere, a Díjnet szerint a rendszert megismerő új ügyfelek fokozatosan igyekeznek a többi szolgáltatótól kapott számlákat is átirányítani elektronikus formátumra. Az átlag ügyfél mintegy 18 000 forintnyi számlát kezel havonta, de a felhasználók harmada már három vagy annál több szolgáltatótól is elektronikusan fogadja a számlát.

Majtényi Zoltán a Díjnet Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az elektronikus számlavezető rendszerek használatával kezelt számlák esetében sokkal kisebb a késedelmes fizetések aránya, mint a hagyományos csekkes, vagy átutalásos megoldás során. A normál átutalással fizető ügyfelek mintegy fele fizet a határidő lejárta után, ami jóval nagyobb szám, mint a Díjnet rendszerét használók esetében, így az elektronikus számlabemutatási rendszert használók körében messze kisebb a kiszabott késedelmi pótlékok aránya.

A számlabefizetést átutalással, csoportos befizetéssel kiegyenlítők aránya mintegy 31%, akiknél az automatikus leemelés miatt gyakorlatilag 100%-os a határidőre teljesítés. A számlafizetők közel negyede választja az egyre népszerűbb díjmentes bankkártyás fizetést, közülük 71% fizet időben. A Díjnet internetbankkal összekapcsolt rendszerét használók száma 15 százalék a számlabefogadók körében, ahol a határidő lejárta előtti befizetések aránya 76 százalék. A legjobb határidő előtti teljesítési aránnyal a QR kódok használói büszkélkedhetnek, ahol gyakorlatilag 100%-os a mért arány, azonban ezt a megoldást a számlafizetők alig egy százaléka használja.

A határidők be nem tartása mögött sok esetben nem a likviditási problémák, hanem rossz időzítési, számlakezelési kérdés áll. A pontos fizetési határidők betartása miatt az ügyfelek éppen ezért egyre gyakrabban veszik igénybe a Díjnet rendszerében az automatikus emlékeztetőt, a számlabefizetés esedékességéről szóló értesítést. Emellett vannak olyan szolgáltatók is, akik automatikusan minden ügyfélnek értesítőt küldenek a rendszeren keresztül a számla lejártának határideje előtt.

A Magyar Nemzeti Bank adatai alapján a különböző kényelmes fizetési módokhoz – mobiltelefon, fizetést kezelő számla, internet hozzáférés, bankkártya – a lakosság mintegy 60 százaléka fér hozzá, így a technikai paraméterek adottak az elektronikus számlakezelés további térnyerése előtt. Az elektronikus fizetésre való átállás nem csupán a szolgáltatók, de a lakosság érdeke is, hiszen a statisztikai adatok szerint a csekkes fizetések összköltsége évente több mint másfél milliárd forint, és ennek a nagy részét bizony valamilyen formában a fogyasztók fizetik meg.

 

Iktatva: Pénzügyi

Írj most.

Küldés
Sulinova.hu – vásárlás előtti tájékoztató oldal
2011